HIhi

EN POKERSAGA
 
Olle och hans fru har bjudit över Lasse och dennes fru för en stilla
privat pokerkväll. En bit in i partiet råkar Lasse tappa ett kort på
golvet, böjer sig ned för att plocka upp det -- och får till sin häpnad
under bordet se att Olles snygga fru mittemot inte bara saknar
trosor under sin korta kjol, hon särar också på benen så att
Lasse hinner få sig en rejäl titt.

 
Strax efteråt är Lasse i köket för att hämta ännu en pilsner och
en macka. Olles fru kommer ut, trycker upp honom mot mot
kylskåpet och frågar: "Gillade du vad du såg?"

 
Lasse kan bara nicka, medan han upphetsat sväljer. Olles fru
fortsätter: "Vill du ha mig kan du få mig, men det kommer att
kosta dig tretusen spänn."

 
"När då?" frågar Lasse. "Och var?"

 
"Kom hit på fredag, i början av eftermiddagen," svarar hon. "Olle
är på jobbet då, så vi har huset för oss själva. Och jag lovar,
du ska få ta för dig så mycket du bara orkar." Lasse nickar
och säger med tjock stämma: "Jag kommer då, bergis."

 
På fredag eftermiddag kommer Lasse. Han ger Olles fru
tretusen, och hon drar med honom in i sovrummet och ger
honom ett par absolut oförglömliga omgångar. Så
småningom vacklar han upp ur sängen, klär på sig igen
och försvinner ut.

 
Vid 18-tiden kommer Olle hem. Han ser på sin fru, och
frågar: "Har Lasse varit här i eftermiddags?"

 
Hon fullkomligt hoppar till, men vågar inget annat än att
säga: "Jo, han tittade faktiskt förbi ett kort ögonblick..."
 

Olle fortsätter: "Lämnade han över tretusen spänn till dig?"

 
Olles fru känner sig svimfärdig, och hinner tänka: 'Jäklar, vi
är redan avslöjade...' Hon svarar med darrande stämma:
"Ja, det gjorde han faktiskt..."

 
Olle spricker upp i ett brett leende. "Det var väl det jag visste!"
säger han. "Jag kan alltid lita på min gamle kompis Lasse.
Han tittade upp på mitt kontor på lunchen och frågade om
han kunde få låna tretusen till en snabb affär, och lovade
att han skulle titta förbi här under eftermiddagen
och betala tillbaka pengarna!"

 
Och när du berättar den här historien för andra ska du alltid avsluta med att säga:

 
JA, LASSE HAN VAR EN  JÄVEL PÅ POKER!

 
God jul!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hehe.. Den var rätt kul
Skicka den till Lasse.. ;)

2006-12-20 @ 22:10:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback