Lagpoker


Några avgörande händer igår:


När vi är  4 lag kvar höjjer Per från Team Westbay Utg, jag hittar KK på bb och tar upp ett gäng gröna marker (5k marker) och slänger in i potten och sätter Team Westbay all in och dom synar med ATo  våra kungar får stå, mkt fint.


En annan fin pott vann vi mot Team Slask, blinds på 700/1400, 2 st limpar innan mig, jag limpar från sb med A6 i ruter och Team slask höjjer till 6K ena killen synar och jag hittar odds för syn, Floppen kommer KQx med 2 ruter, team slask betar ut, den andra killen lägger sig och jag säller in, slask synar och visar upp JQ träff på Q, bara att hoppas på ett A eller en ruter då, när turn blankar tappar vi hoppet, men river landar så fiiint med en ruter =)


En till MKT fin pott vann vi mot Bengans Fiskullar, vi hade KJ på knappen 3 lag kvar och  Bengans fiskbullar raisar från knappen och Lina slår om från BB , dom synar dom hade monsterstacken  (220 plus 80 till bakom av 480 k i spel.) Flopp A-J-2. De checkar. Vi betar  och de begär time-out. När de kommer tillbaka synar de för att sen ställa in på turn som är en fyra. Lina begär time-out och så snart Lina och Jag  är utom synhåll från de andra säger vi i mun på varann "han har inte esset". Vi gick tillbaka och synade. De visade upp 33. Vi dubblade och hade helt plötsligt markerledning. Vi bustade dem strax därefter och de tog då fram sin andra stack. När vi slagit ut det tredje laget hade vi 430K mot deras 50K. Vi raisade från knappen med KT och de ställde in och vi synade. De hade AJ. Floppen var blank men på turn kom en tia och efter en blank river hade vi vunnit. Vi hoppade och jublade och var såååå glada.

Lite bilder tagna av Lina och Lagpoker .se
Även delar av texten är tagen av Lina.



Lina

Lina Tjuvkikar


Glada Tjejer


SÅÅÅÅJAAAAAAAAA!!!





Jag Tvuvkikar


Lina leker med markerna


Segerbild







Mkt fokuserad Lina


Jag med Monsterstacken HU

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback