Poker inlägg. Hoppa över ni som inte är intresserade =)

Ganska nyligen hemkommen från kryssningen, hade riktigt kul men turneringen kunde gått bättre. Hamnade vi ett rätt bra bord, självförtroendet på top och korten helt på min sida =)
Hade AK 4 ggr på första bordet och vann varje gång, slog ut 2 pers 2 av gångerna bl.a Gdaily (Ola), skönt att få bort honom, han kändes farlig.
Blindstrukturen var riktigt brant och även om jag var en av dom som hade mest vid bordet och hade avarage så var jag ändå shortstack, avarage låg på mellan 5 och 10 bb från ca 3-4 perioden.
Startstacken var på 4k och jag jobbade mig ganska snabbt upp till 10 k. Sen förlorade jag en ganska stor pott på en misslyckad bluff som jag fick lägga på floppen.
Gick vidare till dag 2 med 9,2K. Blindarna var då på 500/1000, bara att försöka hitta en hand och dubbla, hade det fortsatt med kortsnittet från dag 1 hade det inte varit några problem, men sån tur kan man ju inte ha =)
Ställer några ggr med skräphänder och lyckas få blindarna. Fick tyvärr syn en gång när jag hade 93 av J9 den blev svår att vinna men jag täckte honom fast jag blev ännu mer shortstack, 5 bb kvar och jag ställer typ varannan hand. Jobbar upp mig igen till det jag torskat.
Sen fick jag äntligen dubbla mig, det kom en ny kille till vårt bord och det första han gjorde var att gå all in, handen efter gör han det igen men då kan jag inte lägga min 99, han visar upp KQs och första kortet jag ser på floppen är en 9a, blir överlycklig tills jag ser resten av floppen som ger honom ett stegdrag, det kommer inte och mitt set fick stå, skönt.
Uppe till 22k när blindarna var på 1500/3000, sb och bb går förbi mig och jag hade 17 k kvar, får AQ på knappen ställer in men sb hittade KK och inget A till mig.
Ute på 42:a plats av 303 spelare och 36 betalade. Har sovit 5 timmar totalt på 35 timmar så jag är helt slut, ska lägga mig och kolla lite på prison break sen sova.
Stort Grattis till Hefo (Helena Forsell) som vann turneringen. Och ett ännu större Grattis till HeySandra! Psss *viskar* hon har en Heybulle i ugnen.

Natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback