Nybörjar-Tur?

Brukar aldrig spela Omaha turneringarna på sviten, men just igår kände jag för det.
Har spelat den en gång förut bara eftersom jag inte är bra alls på omaha, har lite svårt att se om jag har nöten ibland speciellt med låga kort. LOL
Men men 6 timmar och lite smått bortgjord efter så hamnade jag till slut HU mot Matteprof, han är ganska duktig och tyckte nog jag gjorde ett par tveksamma spel, men jag bjuder på det =)
Väl HU hade Matte 150K mot mina 50K. händer inte så mkt första händerna förns denna hand:
Jag har AQQT med en suit om jag inte minns fel, jag pottar preflop och han synar.
Floppen är TJ3 med 2 ruter, han pottar och jag pottar om ALL-IN han synar och vi visar våra kort.
Jag har igentligen bara par i damer och behöver en K för stegen men leder mot hans AKJ6 (utan färgdrag)
Han behöver en Q eller en J för att vinna men jag har ju 2 av hans outs och visst fan kommer det en Q på rivern.
Kom 2:a iallafall och sjukt kul var det, vilka svängningar jag hade på finalbordet, från chipleader  och ner sen upp igen och ner men så är det i Omaha antar jag.
Tog lång tid för att bara vara 20 spelare tycker jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback