VAD ÄR DET MED POCKET FYROR?

Jag vet inte vad det är men jag kan inte vinna mot 44 med högre par på stars.
KK vs 44,  JJ vs 44,  AA vs 44 och KK vs 44 igen.
Det kommer alltid en 4 på floppen eller så sätter nån sin enoutare.
Whine Whine Whine.

Men det är surt när det är i viktiga situationer som tex. igår.
25K Guaranteen på Stars 50 pers kvar och i pengarna sen länge så händer detta:
Jag ligger 6a, får KK på CO och gör en standardhöjning, BB som då har ca avarage han blixtställer för halva min stack och jag synar han har 44 som slår min KK ännu en gång.

Kan någon förklara för mig hur han tänker?
En resteal? Visst jag kan också göra samma sak men då gör jag det mot någon som är väldigt aggro och som jag vet ofta höjjer för att sno blindsen, men som jag även vet kan lägga sig mot omslag.
Vi hade suttit vid samma bord länge, jag har oftast visat "monster" vid showdown och jag har inte varit mkt på hans blind.
Varför inte bara slå om för att se om jag verkligen är på steal och sedan passa om jag slår om en tredje gång?
Eller är jag helt ute och cyklar?

Finns det några  pokerspelare som läser min blogg som kan svara på hur han tänker eller finns det kanske ingen tanke alls bakom han spel?

Nu ska jag fortsätta kämpa i dagens 25K Guarantee, har ca Avarage med halva startfältet kvar.

Kommentarer
Postat av: Lena

Han tänker inte, han är en tomte............

2007-04-20 @ 06:16:34
Postat av: zeb_sthlm

Är ju ingen riktig turneringsräv även om jag lyckas rätt bra i år trot eller ej. Två live vinster och en 2:a plats på ca 10 försök. Vinsterna på klubben och 2:a platsen på CC vilket gett bra med plus.

Jag kan förstå hans spel till stor del, men det jag inte fattar är att han har halva din stack och sätter sin turnering på spel, hade varit skillnad om ni bytt stackar och du hade haft halva hans eller ungefär lika mkt anser jag.

Men nu till hans spel, jag antar han tänker så här, eller jag skulle tänkt så här i alla fall. Det är foldat till dig på CO och du gör en standard höjning, detta skulle du gjort med rätt många händer, ex är mellanpar 77-99, många ess som ex A7, A8, A9 men även A 10 och A J och kanske till och med sämre ess. Är väl ganska stor risk att du gör en sån raise även med KQ KJ, Dessa händer vet han/jag att du måste passa mot omslag all in. Nu vet jag iofs inte exakta stackar men strunt samma.

Han/jag tror/antar du kommer slänga mot våran all in säkert 7-8 ggr av 10 och det är därför man gör ett sånt spel.

Dom händer man kan få syn av, dvs din hand är väl oftast "bara" AA, KK, QQ (vissa kan passa QQ såklart) och AK, kanske JJ och AQ lite beroende på stackdjup och tidigare spel.

Man bedömer alltså att man kan "restela" 70-80% av gångerna och då vinner man en bra pott osynad. Men ibland springer man ju in i monster som här då du har KK och då får man lita på turen, vilket han hade denna gång.

Åkte ur Uppsala open i höstas/vintras på precis samma sätt faktiskt. Jag sitter på knappen med ca 14K och en spelare två platser till höger om mig höjer 3,5-4 BB, tror det var blinds 400-800 och han höjer till 3000 eller 3200 och jag ställer med 44 för 14 K totalt, kan även ha varit 300-600 blinds, minns inte helt. Han är en bra spelare så jag fick för mig han bara skulle sno och därför ställer jag in. Jag tror han passar ex A 10 och A J här och jag får en chans att bygga på min stack med 4200-4400 vilket är nästan 30% helt gratis vid fold från honom. Men han hade KK och synade såklart och jag hade ingen tur och åkte ut, han hade väl ca 16-17K.

Hoppas du förstår vad jag försöker förklara, jag vet att jag nog är rätt opedagogisk tyvärr.

Ha en trevlig helg.

2007-04-20 @ 09:10:19
Postat av: Noelia

Lena: LOL

Zeb: Stackarna va på 30 respektive 60K och blinds på 1000-2000.
Jag förstår precis vad du menar, jag förstår bara inte hur han kan riskera allt mot en tightspelare som har visat BRA händer enbart.
Kan han inte försöka resteala bara genom att slå om och sedan passa när jag slår om igen då har han ju fått den infon han behöver.
Fast det är klart jag VILL ju ha det spelet mot mig alla dagar i veckan, så surt bara nära tomten får klonka.

Trevlig helg du me!

Postat av: zeb_sthlm

Nej, han kan inte slå tillbaka "lite" här och sen folda mot all in från dig, det går bara inte.

Antar du höjde till 6000, om han ska höja om dig här så gör han ju det säg upp till 14 000 -16 000 och då kan han inte vika för han är ju comittad.

Han har 30K, han höjer till 14K, du går all in, han bevöver alltså "bara" syna 16K för att kunna vinna 60K + anten, dvs han får i stort sett 4 ggr pengarna på att syna då och det är en autosyn.

Så hans enda spel är fold eller all in och hoppas du bara har en hyfsad hand.

Sen att du bara visat bra händer kanske han inte ens uppmärktsammat alls, vet ju inte alls om han han var bra eller helt genomusel.

Jag har som sagt gjort spelet och kommer fortsätta göra det ibland, men jag skulle inte gjort det mot dig i alla fall tror jag. Så hade jag varit fi hade du vunnit och jag hade aldrig fått veta att det kommit en 4:a, lol.

2007-04-20 @ 13:11:45
Postat av: Noelia

Jaja du har väl kanske rätt =)
Jag gör också sånna spel men man ser ju fan till att göra det mot "rätt" person.

En 4:a räcker inte, det kom 2 bara för att döda mig på en gång =)

2007-04-20 @ 13:22:35
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: SoderKrippa

Lite gränsfall tycker jag. Killen/Tjejen har ca 15bb och enligt mig så är det lite för mycket för att pusha med 44 mot en TAG-raise. Hade FI istället haft mindre än 10bb, så hade pushen varit rimligare.

Så spelar iaf jag :) gg ww, klonka på nu!

/SK

2007-04-22 @ 00:59:57
Postat av: Indi

Med bara 15 big blinds i stacken tycker jag faktiskt att det är ett standardmove han gör. Det är mycket att plocka upp, och han slår nog även en TAG:s raising range från CO ganska klart.
Jag tycker nog det vore på gränsen till fel av honom att inte ställa där, och att du mest hade otur.

Men visst, om du har varit väldig passiv med blindstölder så kanske det är tveksamt.

2007-04-22 @ 14:20:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback