Jag lever...faktiskt

Har inte bloggat på ett bra tag, har fullt upp med jobb och alla barnens aktiviteter.
Nadja har börjat på Karate 2 ggr / v, Simhopp, Konståkning och Showdans och Claudia på showdans och konståkning. 5 dagar i veckan är alltså fullbokade. Till nästa år så får tjejerna nog välja 2 saker var som dom vill göra, blir alldeles för mkt annars. Jag tycker iofs det är bra att dom provar på massa olika saker så  att dom kan komma fram till vad dom gillar. Tidigare har Nadja ridit, spelat fotboll, spelat tennis och dansat alla möjliga danser.
Intresset för simhopp och ridning är störst. Det är Claudias första år med aktiviteter så vi får väl se vad hon gillar.

Själv har jag funderat på att börja lira basket igen, när jag nu ska lyckas klämma in det. Har mailat Tumbas damlag, får se om jag får något svar.
Behöver röra på mig . Jag vet att ni tänker: ska du spela basket, du som är så kort? Jag spelade faktiskt i 8 år men fick lägga av när jag var gravid i 4:e månaden med Nadja så det var nästan 9 år sedan jag rörde en basketboll, men jag tror och hoppas att jag snabbt kommer in i det igen.

Poker ska vi inte ens prata om, det lilla jag spelar just nu är rätt kallt.

Funderar på att lägga ner bloggen, har inte riktigt tid och ork att engagera mig och då blir det inte heller nån bra blogg.
Samtidigt så har jag bloggen lite som en hemsida eftersom jag inte kan göra hemsidor.
Jaja jag får se hur det blir med det.

Hej så länge !

Kommentarer
Postat av: Gia

Näää. Inte lägga ner bloggen. Den är liksom inte till för att vara bra eller rolig eller något som dina vänner vill eller önskar läsa. Den är till för att du ska berätta om vad du gör och vad du drömmer om och vad du vill. Alltså helt på dina villkor. När du har tid och ork så skriver du, annars inte. Om jag får be om nåt: fortsätt blogga. Kram

Postat av: Lena

Nej nej nej, du får inte lägga ner din blogg. Det spelar ingen roll hur OFTA du skriver, bara du gör det när du har nå´t som du vill dela med dig av. Keep up the good work kramarkramarkramarkramar

2007-08-30 @ 09:19:58
Postat av: zeb_sthlm

Sluta genast upp med dom tankarna, dvs att lägga ner bloggen...
Känns som det gått inflation i folk som lägger ner bloggar, jag vill ju läsa på jobbet så man har nåt kul i alla fall.
Angående sporter, tycker det är bra att dom får prova på så mkt som möjligt. Men om man vill få en dotter som kan försörja sina föräldrar så är det bara tennis som gäller, är väl det och golf dom det är pengar i när det gäller damidrott, visst, Kluft kanske tjänar hyfsat oxå men annars så är det fööööör lite pengar för tjejerna tycker jag...
Kolla bara på alla herrar/killar i lagidrotter här i Sverige, där tjänar dom rätt hyfsat faktiskt. Men det finns knappt en lagidrott för tjejer som ger cash..
Så sätt barnern i tennisskola nu genast, Sverige behöver få fram en bra tennistjej, lol...
Ha det bra och ta hand om familjen och lägg absolut inte ner bloggen!
Och nej jag är inte $ kåt alls, bara lite... Min dotter ska i alla fall spela tennis, om hon själv vill såklart.
Jag spelade tennis när jag var liten, men blev tyvärr ingen stjärna så det blir väl svårt och få in det i hennes gener, kanske måste träffa nån tjej i världstoppen och få till det med så funker det säkert.
Förlåt för mitt lagom flummiga inlägg, får skylla på att det nästsista dagen på jobbet för mig...
Inte många som vet att jag arbetat på Skatteverket.... inget man vill tala om i pokerkretsar och man vill helst hålla tyst på jobbet att man spelar poker oxå..

2007-08-30 @ 09:31:15
Postat av: Noelia

Ja ni har faktiskt rätt. Men jag får ju sån enorm prestationsångest.
Jag får försöka att inte tänka på det.
Tack för peppningen =)
Kramar

2007-08-30 @ 09:34:45
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Noelia

Zeb: Ja jag vet att det i stort sett bara är Tennis och golf som ger pengar, men tyvärr tyckte hon inte att det var så kul, vi får se nästa år om hon vill börja igen.
Claudia ska också få prova på Tennis när hon blir 5 år.
Man blir ju fattig av alla deras aktiviteter, så det kan ju vara bra att få ut något av det ;)
Seriöst allt ligger på runt 1000 kr per termin (1500kr för tennis), sen är det tennisrack, kläder för alla olika sporter, karate grejjer (kläder, skydd m.m) Med två barn som växer i raketfart blir det fan inte billigt.
Jag visste faktiskt att du jobbar på Skatteverket.
Sista dagen på jobbet? Ska du flytta till Sthlm igen eller?
Jag ska ha kvar bloggen ett tag till men kommer nog inte att blogga så mkt.
Ha det bra!

2007-08-30 @ 09:50:29
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: zeb_sthlm

Har bara varit ett vikariat över sommaren som jag haft. Nästa vecka ska jag ta tag i min uppsats så jag kan hämta ut min examen till jul/nyår och bli jurist på riktigt, inte för att jag kanske vill men man måste ju slutföra när man har så lite kvar, har ju pluggat i över 5 år så.
Ska inte flytta tillbax till Stockholm, utan kommer bli kvar/fast här i Örebro, är ju iofs uppväxt här, likaså min flickvän, hon trivdes inte speceillt bra i Stockholm under dom två åren som hon bodde där.
Jag har dock bott i Stockholm senaste 15 åren ungefär. Tur att man har kvar så mkt polare från Örebro som man kan umgås med, var väl mest den biten hon saknade i Stockholm även om hon trivdes med sitt jobb, men saknaden efter familj och vänner blev för stor och därför blev det så här.
Får väl hoppas jag får tag i nåt jobb här i stan efter man är klar med examen, finns tyvärr inte så mkt juristjobb i Örebro men det ordnar sig säkert.
Kan tänka mig att det är väldans dyrt med barn, och inte lär det bli billigare ju äldre dom blir heller.
Vi ses när vi ses, blir säkert nångång, ska väl ta en sväng upp till sviten i höst och spela nån månadsfinal/lördag tänkte jag.
Annars hoppas jag att det blir Eskilstuna senre i höst i år igen.
Take care.

2007-08-30 @ 13:45:17
Postat av: SoderKrippa

Vore supertrist utan nollisblogg! Een av de grejer man alltid kan göra när man sätter sig vid burken :)
/SK

2007-08-30 @ 20:43:45
Postat av: Noelia

Lycka till med allt Zeb, vi ses säkert.
Ha det!
Krippa: Ni får leva med bloggen ett tag till =)
Skrev ett "grattis till bebisen" i er gätsbok vet inte om du sett det. Men GRATTIS! Han var ju sååå pluttig.
Nästan så man blir lite sugen =)

2007-09-02 @ 13:15:57
URL: http://nollis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback