Tisdag 14 Aug

Just hemkommen från svärmor, vi åkte dit igår och käkade kräftor igen, fan vad gott det är man kan ju inte få nog.
Sov över där och stannade ikväll och käkade hennes goda moussaka.
Barnen blev kvar, ska hämta dom imorgon och åka på grönan.

I går på morgonen fick Nadja för sig att vi skulle fixa hennes rum, sagt och gjort.
Två st svarta soppsäckar med sånt som hon inte använder/leker med kastades, en säck upp till vinden och massor med leksaker som lillsyrran fick ta över. Såå skönt och superfint i Nadjas rum nu. Men det tog 4 timmar!
Efter det ville Nadja till Ikea och köpa några nya saker till sitt rum. Det blev en rund matta, 3 st små djurtavlor, 2 st pappersställningar, ny läslampa och nya krokar.
Hon vill även byta bård i sitt rum som just nu är barbie eftersom hon älskade barbie förut, men nu är det hästar som gäller. Ny säng och nytt skrivbord ska nog också införskaffas. Just nu har hon en loftsäng med skrivbord under, hon har tröttnat på den med, stor tjej nu med massa egna ideer.

Måste rensa i Claudias rum också, där finns nog lika mkt som ska ut.
Sen blir det garderoberna, små kläder samt sommarkläder ska bort och nya höst/vinterkläder ska in, fast än så länge är det ju fortfarande sommarkläder som gäller.
Det är rätt kul att fixa och dona men jag önskar mig ett par timmar till på dygnet, så man hinner med allt.

Jag passade på att köpa lite köksgrejjor på Ikea men glömde att köpa
denna medan jag ändå var där, passar mig perfekt som alltid sitter med laptopen i knät.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback