Totalförvandling?

Igår nere vid vattet hade jag ett litet samtal med min granne som är frisörska. Jag berättade att jag är extremt trött på mitt hår.
Det är bara långt och lockigt och sååå tråkigt. Det blir fint när jag plattar det, men det är också enda gången jag är riktigt nöjd med mitt långa hår och att platta det här håret tar en evighet och därför gör jag det väldigt sällan.
När det inte är platt så hatar jag håret och har det mest uppsat i en knut, vilket jag har nästan varje dag och haft så i flera år. Det börjar liksom bli dags att göra något.
Jag kan inte ha mellanlångt för då blir det bara stort och burrigt och det kommer bara bli en knut som vanligt.
Så hon tyckte jag skulle klippa det kort alltså KORT KORT!
Att jag ska ha jättekort baktill och bara burra till det eftersom det inte kommer kunna locka sig då och långt framtill som jag då kommer få platta varje dag isåfall... men det kommer vara så pass lite som behövs plattas och det kommer att gå fort och när jag inte orkar platta håret dvs om man bara ska till affären eller hämta barnen så kan jag ju bara ha nåt hårspänne.
Jag tänkte även färga och slinga isåffall.
Det kommer alltså att bli Beckham frillan ungefär fast  med lite längre på båda sidorna.
Jag vill verkligen men jag vet helt ärligt inte om jag vågar...tänk om jag blir totalt missnöjd och inte alls passar då tar det ju flera år innan det växer ut igen.
Jag behöver lite hjälp, vad säger ni?

Här är en bild när jag har utsläppt. Iofs är lockarna väldigt stora på denna bild, igentligen har jag lockigare och burrigare.

image352



Kommentarer
Postat av: Lina

Jaaaa!! Då blir du min mörka tvilling. Kommer att bli jättefint!

2007-08-11 @ 16:03:44
Postat av: Carlos

Snälla rara syster inte kort hår på dig då det inte passar på dig.
MVH Carl Ivars Rico

2007-08-11 @ 20:46:57
Postat av: Gia

Babe, det är klart att du kommer att bli skitsnygg i kort hår. Att ha det uppsatt är ju på sätt och vis samma sak. Men jag tycker att du ska klippa av sisådär 30 cm och sen klippa upp det och vara vild och burrig... men det vet du ju redan att jag tycker.....

Postat av: Bengan

Jag gillar dina lockar, vilt och burrigt ska det vara. Hur du än gör blir det nog kalasfint men du frågade...

2007-08-12 @ 04:04:59
Postat av: Lena

Jag tycker att du ska tänka igenom det noga. Personligen tror jag att du blir skitsnygg i kort, och i värsta fall finns det jättebra hårförlängning:)

2007-08-12 @ 07:34:22
Postat av: Noelia

Tack för era synpunkter.
Jag börjar ändra mig... det är ju ett sjukt stort beslut för mig, velig som fan.

2007-08-13 @ 01:38:58
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: HeFo

Har svårt att föreställa mig dig i kort hår. Prova att klippa nånstans mittemellan först och klipp upp och ur det lite så det inte blir så burrigt och stort. Det är mitt tips.
Kram!

2007-08-13 @ 19:59:27
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: Noelia

Trust me jag har provat det också. Haft kort, mellankort och jättelångt. Har, rakpermanentat, tunnat ur, klippt upp... you name it ;)
Antingen ska det vara jättekort så det inte kan locka sig eller så ska det vara jättelångt som nu för då blir det inte lika burrigt som mellanlångt.
Men tack för tipset ;)
Kram

2007-08-14 @ 01:45:58
Postat av: Lina

Nej ska det vara så ska det vara. Om du gör en kompromiss kommer du aldrig att bli nöjd. Det löser inget. Antingen så ska allt bort eller så behåller du det. Jag röstar på det förstnämnda. Man behöver förändring ibland och att göra galna saker med håret gör en toppenglad! Iaf mig *s*.

2007-08-14 @ 01:51:40
URL: http://unixangel.blogg.se
Postat av: Noelia

Ja det är allt eller inget som gäller =)

2007-08-14 @ 21:42:04
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Åsa

Spännande! Och skitsvårt...
Kolla här först kanske? http://www.stellure.com

2007-08-22 @ 03:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback