Here we go again

Claudia har blivit sjuk igen, stackarn. Det började med att hon var lite hes och hostade, sen kom febern.
Inte förns igår började hon gnälla om att hon hade ont i öronen, ringde VC som skickade oss vidare till närakuten på Huddinge Sjukhus. På väg dit ringde jag skolan för att säga att Nadja skulle följa med en kompis hem, då säger fröken: Förresten Nadja ligger här på soffan, hon ramlade på isen och slog i bakhuvudet, hon visar inga tecken på hjärnskakning men vi håller koll på henne. Gaah inte hon också är min första tanke. Men hon verkar må bra, en jättebula annars bra.
Väl på Närakuten kollar läkaren i Claudias öra och säger OJOJ, sen förklarar han att normalt när barn kommer in med ont i öronen så brukar det bara vara lite rött och buktande i örat och man kan nästan inte kalla det för öroninflammation. MEN det här var en riktig öroninflammation jätte rött och buktande, men hon e så duktig lilltjejen, inte alls så gnällig som hon "borde" vara.
Hon fick Pencillin och hostmedicin, idag mår hon lite bättre.
Alltid är det något man ska oroa sig för =(

Har asmkt att göra, massa utskick som ska göras och en hel del kläder som jag fått in som ska in i butiken, och på fredag kommer det ännu mer.  Men som sagt Claudia är världens snällaste så jag får nog ganska mkt gjort iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback