Turneringen igår

Brrr var superkallt i början, blind/antade mig gul, fick aldrig tillfälle att " ställa in" och försöka dubbla mig.
Men till slut ställde jag in 8 k med 8T s från CO, blindarna var på 800/1600 så jag var onekligen väldigt short, fick syn av AT, blockad och klar MEN nån gång ska man ju ha tur, 8 på flopp och jag dubblar upp.
Handen efter, jag är fortfarande ganska short med tanke på de höga blindsen, ställer in ca 17k med 77 blixtsyn av killen brevid som har AK och jag VINNER en coinflip, wonderful =)
Sen gick det bara uppåt. Gick från 8 tusen till 80 tusen inom loppet av 20 min.
Finalbordet gick inge bra, så fort jag höjde så var det alltid någon som ställde så jag fick passa mina mellanhänder, vilket visar sig rätt då grabbarna visade bättre kort.
Var chipetta ett tag när vi var 5 kvar, men blindarna var ju skyhöga och varje gång jag höjde blev jag av med en BRA bit av stacken även om man bara höjde ca 2 1/2 ggr blinden. Till slut blev jag short själv och ställde in med  KJo och möter AJ han hade AJ typ 5ggr på raken, suck.
Så jag åkte på 5:e plats av 90 pers, jag ska nog vara nöjd med tanke på hur illa det gick i början.

Nu ska jag iväg till stan, och ikväll blir det lördags turren på sviten.

Tjejerna är kvar hos farmor och vill vara kvar där idag igen, har dom väl kommit till farmor så vill dom oftast inte komma hem sen =) Fast det e ju bra, då vet man att dom har det bra.

Ha en bra dag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback