Det går bra nu

Träffade Lisa igår för lite käk och spel, det var kul har inte träffat henne på månader. Det blev en 1500 krs freeze på favorit klubben.
Spelade ju även i fredags och la mig väldigt sent/tidigt på morgonen så jag var inte pigg igår när vi skulle lira.

Det började faktiskt ganska illa, spelade alldeles för löst och var tidigt nere på 6K (startstack 10K).
Handen innan första pausen gör jag ett misstag som iofs slutade bra och jag kom nästan tillbaka till startstack.
Blinds var på 100/200, utg raisar till 550 och får en syn, jag ska syna och läger in 1050 med tanken att dealern hängde med och att jag ska få en femhundring jämt tillbaka, men eftersom jag lade in 2st marker så blev det en minihöjning och båda synar. Jag har 89s och sitter ur position så det var ju inte alls bra. Iallafall floppen kommer J82 med 2 spader, har träff och färgdrag och ställer in mina 5K som jag har kvar och båda lägger sig.
Efter pausen så fortsätter mitt dåliga kortsnitt. Sedan kom vändningen.

Lisa som också varit ganska kall och är shortstackad höjjer utg +1 (om jag inte mins fel) jag hittar AA på sb och ställer in, till min förvåning så hör jag All-in från bb och Lisa synar till slut efter mkt om och men.
BB hade QQ och Lisa ATs, mina Ess fick stå och jag nästan tripplar upp.
Får QQ handen efter men plockar bara upp blindsen.
Ett par händer efter vinner jag en stor pott igen med KQ.
Han som hade QQ mot mina AA lite tidigare raisar ganska svagt utg igen, han får en syn och jag gör återigen ett ganska tveksamt spel. Synar med KQs på BB.
Floppen kommer K hög, jag checkar vill se lite hur preflop raisarn gör och om jag kan få någon form av info men båda checkar bakom, turn K , jag betar ut ca 70% av potten och han ställer med ungefär det dubbla så jag måste ju syna har han mig så får det väl vara då. Kan inte riktigt sätta honom på AK eftersom jag då tror att han hade betat ut floppen. Han visar QQ och drar alltså dött, skönt.

Hade nästan dubbla avarage när vi blev 2 bord, inga spelbara händer till en början.
Sen lyckades jag dubbla upp DJ-Freddz och torska halva stacken.
Freddz ställde efter en limp och jag ställer bakom med AKdd de andra lägger sig och Freddz visar upp ungefär det jag trodde A4o (han var ganska short). Floppen kommer 5K3, nice men jag jublar inte länge till då söta Alex lägger upp en 2a på river, grrr!

En stund senare så ställer utg +1 och jag tiltsynar med 77 med 4 spelare bakom, lol. Han hade JQs och jag vann en coinflip, skönt jag hade blivit väldigt short annars, så återigen ett MKT tveksamt spel.
Då var jag ju tillbaka med i matchen igen.

När jag kommer till finalbordet så är det rätt lika i stackarna har för mig att jag var chipfemma och det var 4 priser. Dubblar upp mig mot chipleadern efter en stund.
Sitter på knappen med KQhh, CO gör en standard raise, den här killen kan ha precis vad som helst, jag synar.
Floppen kommer AQ8 med 2 st hjärter, nötfloppen ju =)
Han betar ut 7 K typ pott och jag ställer för ca 22K och han synar ju såklart med AK, hjärtat hoppar nästan ut när turn är ett svart kort, men river landar så fint med en hjärter, phew.

Sen började folk åka ut det blev dags för bubbelspel.
Raisar upp det till 6K från CO med AJdd får ett jätte omslag från Emma som sitter på BB det var ju tråkigt men blixtpass såklart och Emma visar upp AA. Klappar mig själv lite på axeln och går vidare. Blindarna var ju rätt höga så en höjning skadade ändå lite.
Bubblan var igentligen 5e plats men när det var fem kvar föreslog jag att "bubblan" skulle få sin buyin tillbaka så det blir lite spel.
Det var kul att vi var 3 tjejer och 3 killar kvar när vi var 6 st spelare.

Med 3 spelare kvar så är det Emma, en kille som jag inte sett förut och jag. Han är short Emma leder och jag är inte lång ifrån Emma. Vi båda dubblar tyvärr upp honom och plötsligt är det jag som är short.
Men Emma slår ut honom efter att han ställt från knappen med ATo Emma har AJ, hon vinner potten tack och lov.
Vi blev alltså två tjejer HU igen. Hon med sina 250 K och jag med 40 K. Det varade bara i 2 händer.
Jag var så pass short att jag blev tvungen att ställa med any two dessa any two blev visst 73o mot Emmas AJ.
Är ändå nöjd med min andra plats och fick 11.300 Kr för det.
Grattis Emma! GG WP =)

Det var rätt lustigt att jag och Emma hade pratat om hur kul det skulle vara om vi var HU. Och det pratade vi om redan i andra pausen när det fortfarande var två bord kvar.

Det har blivit mkt poker denna vecka, 4 st turneringar närmare bestämt. Man måste ju spela rushen
2a plats, 1a plats, 2a plats igen och i fredags åkte jag strax innan finalbordet. Jag ligger nog rätt bra till i rankingen även denna månad. Spelar ios ingen roll eftersom jag redan kvalat till Aruba frirullen. Som jag planerat att vinna ;)

Nu ska vi käka indiskt och Ikväll blir det en del söndags-turneringar får hoppas flytet sitter kvar.

Bye så länge.

Kommentarer
Postat av: Lisa

Nu kan väl folk sluta klaga på att jag är så tight när jag ändå synar två all ins med ATs? ;)
Tack för sällskapet igår, hur trevligt som helst.. :)

2007-07-08 @ 17:48:38
Postat av: Anonym

Grymt! Det låter så roligt att spela live och inte bara framför datorn.
Vi har just ätit thai och jag har gått på poker och godis nu :-)

Postat av: Noelia

Lisa: Ja det var trevligt, tack själv =)
Nu spräcker vi myten om tight-Lisa ;)
Ha en trevlig resa, kram.
Denimbird: Du får väl ta och komma upp/ner till Sthlm (vet inte vart du bor) och spela lite med oss =)
Nu har även jag gått på pokern godiset får vi ta fram sen, proppmätt.
Lycka till ikväll då!

2007-07-08 @ 18:44:41
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Anonym

Javisst! Men det känns som jag måste ligga i hårdträning först i så fall ;-)

2007-07-08 @ 19:54:11
URL: http://denimbird.blogg.se
Postat av: Noelia

Har du aldrig lirat live? Ingen fara isåfall det flesta på klubben där jag brukar spela är rätt gulliga och nån gång måste ju vara den första =)
Vi tar hand om dig =) Mera tjejer

2007-07-08 @ 21:03:39
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Anonym

Nepp, bara med kompisar eller familjen. Iofs ett rätt misslyckat försök på Chalmers i Gbg en gång (studentturnering). Jag kunde knappt reglerna och blev utslagen av min egen pojkvän... Men det skulle säkert gå bra ändå :-)

2007-07-08 @ 22:38:22
URL: http://denimbird.blogg.se
Postat av: SoderKrippa

Mäkta impad :)
/Ur lucky rail bird ;)

2007-07-08 @ 23:31:47
Postat av: Noelia

Denimbird: Ja jag tror också det skulle gå bra =)
Du är Välkommen iallafall!
Krippa: Kan ju inte misslyckas när du railbirdar ju, hihi.

2007-07-08 @ 23:54:02
URL: http://nollis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback