Lite poker då

Har inte spelat på en vecka så jag var lite sugen ikväll.
Det blev iofs bara 2 st sngs, en MTT och en Shoot Out satellit till Barcelona.

Mtt:n var en 50 dollars 50K G med  1238 startande.
Jag fick en bra start när jag efter 10 min dubblar upp med AA mot AK.
Raisar upp utg+1 till 100 (Blinds 10/20) får syn av knappen och BB slår om till 940, jag ställer in 3000, han synar. Mina Äss får stå.
Lite senare på blinds 25/50 får jag TT och slår upp till 200 i tidig pos, bb synar, floppen är 3d Js 4d, han checkar blixt, jag betar ut 300, han dubblar mig till 600 och jag synar,  turn kommer Ks, han checkar och nu tror jag att han har ruterdrag, men checkar ändå.
River är 8s, han ställer blixt med 1930. Satte honom på missat färgdrag och synar, jag hade fel, han missade stegdraget med 56o. Vann en 6K pott på den handen.

Handen strax efter blev en liten mardröm då jag involverade mig i en alldeles för stor pott med AK, som tur var hade han samma hand och vi splittade.

Torskar några mindre potter med små par som 88 och 99. Vet inte riktigt vad det är med mig sista tiden men har haft svårt för att lägga små par preflop efter en höjning.
Nere på 4400 efter mina syner med småparen.

Men det tar inte lång tid tills jag dubblar up.
Har A7dd på sb, 2 st limpar jag lägger in 150 till och bb checkar. Flopen är A87 med 2 st ruter, jag betar 1200 rakt ut och får syn av han som limpat utg.
Turn är 9s, har bara 2800 kvar och ställer in dom. Syn av ATdd, gaahh han har nötfärgdrag OCH stegdrag. Plus träff på Ässet.
Mirakulöst nog blankar river och jag dubblar upp till 9K.

Blinds 300/600 försöker sno blinds då och då men får omslag varje gång. Är nere på 7K.
Får AK på bb , utg ställer med 3500 han har AJ, jag träffar och är upp till 11K igen.
Är tvungen att lägga 88 och 99 efter hårt spel pre.
Ser min chans att dubbla mig med JJ på bb men alla lägger sig till mig.
Ställer tillslut från knappen med ATo ( shortstack) får syn av KK, floppar hålpipa och turnar färgdrag men hans kungar får stå finfint =(
Plats 148 och hela 92 dollar efter 3 timmars spel.

Satteliten gick hyffsat i början.
När vi var 4 kvar och har rätt lika stackar får jag AK på bb, utg höjjer till 450 (blinds 75/150), sb ställer, suuuper lös spelare, jag ställer bakom och utg hittar synen med AQo. Jag täckte dom med 400, så om det inte vore för en ful dam på turn hade jag varit HU mot en shortis.
Istället blir jag själv sjukt short och åker ut strax efter.

Itm i båda sng´s 2a och 3a.

Förresten idag ringde Åsa från first poker och ville göra en intervju. Fick lite väl mkt cred av henne tycker jag.
Jaja intervjun kommer ut om ca 3 veckor.

Natti natt, hoppas på en bättre morgondag, jag vill verkligen spela EPT Barcelona.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback