Nästan enligt planerna

Jag hade hoppats gå vidare till dag 2 med avarage och hade jag vunnit den sista potten hade jag haft 60K på blinds 1/2 K, hade haft en hel del att jobba med imorgon. 15 min innan det är slut för dagen händer detta:
Jag sitter på sb med 26K i stacken, det är foldat till CO och hon slår upp till 6K jag kollar ner på TT, tjejen ser svag ut så jag ställer in mina 26 K, hon steeeeeker och hittar synen med A9o .
Hon täckte mig med ca 2K, JAG KAN INTE FÖRSTÅ VAR HON HITTAR SYNEN!!!
Ja jag vet att jag vill ha synen där men det är så vidrigt när hon klonkar. Ok om det hade varit AK eller AQ då hade jag väl lyft på axlarna och tänkt " en till coinflip som inte stod".
Är så arg så fruktansvärt besviken, jag orkar inte skriva nåt mer nu.
Förresten A kom på turn.

Det blev plats 79 av 1286 och 99 priser.
Jag borde väl vara nöjd med tanke på att det var min första WSOP turnering, men ni vet ju hur det är.
Spelade totalt 13 h och 45 min idag, så jag är HELT slut, värsta maraton turneringen var det.

God Natt! kl är 02:30 här.
Tack alla ni som hejjat på mig! Åh vad jag önskar att jag hade kunnat skriva " Jag är vidare till dag 2 och har 60 k", det hade varit grymt =)

Förresten Shannon Elisabeth satt vid mitt bord och jösses vilken pingla, sjuuuukt snygg.

Kommentarer
Postat av: Nillan

Jag hade oxå hoppats på att det skulle stå "vidare till dag två med 60k"... Att inte en 70-30 kan få stå när det verkligen behövs!! suuuck. Men, du är helt grym vilket som, hejjar vidare här hemma och hoppas du hittar mer spelsug efter välbehövlig vila.. Stor kraaaaaaaam!!!

2007-06-11 @ 11:43:08
Postat av: Rounder

Tungt med TT men grattis till cashen! Vilken är nästa WSOP-turre för dig?
Kul blogg med Vegas-bilder och upplevelser, hejhej!

Postat av: Lisa

Fan Noelia, du är ändå min idol-tjej!!
Riktigt starkt jobbat, sen att du får in degen med bästa handen, bara otur ju att åsnan klonkar :(
Massa kramar till dig! You rock!!

2007-06-11 @ 12:06:19
Postat av: Indi

Verkligen tråkigt med utdragningen (synen är väl tveksam, men jag vet inte om jag tycker att den var sååå usel, du bör väl slå om med ganska många händer efter raise från co?).
Lite pengar blev det väl i alla fall, så nu är det bara att casha i nästa event också.
Heja på!

2007-06-11 @ 13:09:03
Postat av: HeFo

Bra jobbat babe! Ska du spela fler? När du orkar kan du väl lägga upp ett par bilder? Jag vill bli Vegas-suktad...
Kram!

2007-06-11 @ 13:25:19
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: Gia

Gumsan, jag är så glad för din skull, för att du inte har fått Vegasben utan spelar lika bra som vanligt. På dom bara, du kommer att gå långt i ett Event, det VET jag. Kramis

2007-06-11 @ 13:27:23
Postat av: Bosse Bus

Mycket snyggt jobbat, surt att otur skulle göra att det inte gick ännu längre. Är dock inne på Indis spår, ingen klar pass med A9, antar att ni hade lite antes också, så hon betalade väl 20k in i en total pott på 56k ungefär. Sjukt frustrerande när esset kommer där dock :(

2007-06-11 @ 13:38:50
Postat av: Kicki

Snyggt jobbat gumman.. Blev lite ledsen jag med när jag fick smset att du bustat.. Jag tycker inte synen är befogad med A9 faktiskt.. Eller hade du pushat mkt så innan? Kram!

2007-06-11 @ 15:53:46
Postat av: Bebis

Tråkigt :(
men bra ändå ju...
Kör hårt i nästa event....
Hörde att Sacha satt o spelade limit texas med några 70-åriga damer!!
lol
roligt ;)
Lycka till i nästa turre...

2007-06-11 @ 17:57:32
Postat av: Bebis

Glömde tillägga ..
Synen är ok i cashgame, inte i tuneringar...
beror dock på din image...
Att räkna pottods i turrar är ok om ni/ du har stor stack..med liten stack kan du kasta ut pottodsen från fönstret :)
dom gäller inte då...

2007-06-11 @ 18:07:39
Postat av: CArlos

LOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOL

2007-06-11 @ 18:36:43
Postat av: Lena

Fan va du é bra. Att du har en extrem otur kan du inte göra nåt åt, bara att komma igen i nästa turre. Tusen grattis till din första men inte sista prisplats i pokerns Mecka.

2007-06-11 @ 19:20:47
Postat av: Indi

Det låg alltså 1+2+6+(300x9) = 11,7 k i potten när du tryckte och hon skulle syna 20 k för att vinna 37,7 k. Det är fasligt nära syn när det börjar närma sig 2 till 1 på pengarna.
Jag tycker det hänger helt på hur hon uppfattar dig. Många bra spelare ställer med en m y c k e t stor range från ditt läge (inklusive händer som 78s, dåliga A, två höga utan A etc).
Men om hon inte har anledning att tro att du har det spelet i din reportoar ska hon förstås lägga. Då är hon ju uppe mot typ AA-88, AK eller AQ och det är en range hon bara har 27-28 procent mot.
Mot en okänd storhet vet jag inte vad jag hade gjort. Ett svårt beslut helt enkelt.
Men att sitta med 22 k när ett varv kostar 5,7 k lockar inte, så jag hade antagligen gråtit en skvätt och synat.

2007-06-11 @ 20:16:06
Postat av: Noelia

Tack allihopa!
Vet inte vad nästa blir, just nu känner jag inte för att spela alls, ännu mindre ett maraton men får se om några dagar.
Imorrn blir det nog en $500 Deepstack på Venetian.
Sacha är och lirar den nu, jag sitter på hotelrummet i koma.
Bebis, ja han satt och spelade limit med flera st men sen började folk droppa och han satt kvar mellan 2 st tanter, LOL. Han drog iofs efter en kort stund.
Bosse & Indi, hon betalade 20K i en pot på 9x300 (ante) och blinds 1/2 K. Blir väl ca 56 K tot.
Jag förstår hur ni tänker MEN en 26 K stack var ok då och hon hade haft 1 bb kvar efter den handen. Enligt mig finns det ingen anledning att involvera sig med en så dålig hand. Skulle ni själva gjort den synen i ett WSOP event och riskerat hela turneringen? (mot en tight spelare) Jag hade precis varit allin 2 ggr innan och blivit synad, ena gången visade jag AKs och den andra AQ.
Jag hade passat och vänta på ett bättre tillfälle om jag vore hon.
Är inne på Bebis spår.
Ha det!

2007-06-11 @ 20:24:50
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Noelia

Indi: Jag hade sparat mina tårar och mina marker och ställt med any 2 nästa hand och vunnit tillbaka det jag förlorat innan, hihi.
Men som sagt jag förstår precis vad du och Bosse menar.

2007-06-11 @ 20:41:54
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Bosse

Bebis; Vi tackar för turneringslektionen :P
Indi; 56,7k inte 57,7k, men det påverkar ju beslutet marginellt iofs.
Noelia; Jag sa inte att det var rätt, jag sa att det var gränsfall IMO ;) Om jag inte vet något om spelaren passar jag nog A9 men synar med AT, så marginellt tycker jag det är...
Precis som Indi säger så gör ju de flesta bra spelare rätt ofta moves från blinds mot co och knappenraise. Det räcker ju att det är typ 10% chans för att du gör move där, alternativt att du även kan göra "semimove" med typ A7-A8, eller 55-77 för att synen ska vara korrekt. Att du dittills bara visat starka händer vid allins borde såklart påverka hennes beslut mot pass dock :)

2007-06-12 @ 00:56:42
Postat av: Bosse

Inte riktigt med på matten kring hennes stack dock. Om hon hade 26k kvar efter sin raise så antar jag att hon hade lämnats med 6k = 3*bb om hon förlorade handen?

2007-06-12 @ 00:59:01
Postat av: Noelia

Hmm, efter att hon synat mig hade hon ca 2500 kvar.

2007-06-12 @ 03:08:25
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Lina

Syn...inte syn...skit samma. Jag hade nog inte synat men det är för att jag spelat mot dig innan och vet att jag nog är slagen eftersom vi båda har helt ok stackar plus att du dubblat handen innan och inte känner lika stort ställbehov men men. Oavsett vilket du är GRYM, GRYM, GRYM, GRYM...Krossa Vegas gumman, youre my idol!!!

2007-06-12 @ 05:36:27
URL: http://unixangel.blogg.se
Postat av: Bosse

To move or not to move... Lol.

2007-06-12 @ 13:06:44
Postat av: Parre

Hey!
Sena gratulationer från tiltbalten. Lycka till i turneringarna framöver!

2007-06-15 @ 13:38:47
URL: http://parresvammel.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback