Tillbaka till riktiga livet

Eller det kan man kanske inte riktigt påstå.
Barnen är som omvända, bråkar och har sig mest hela dagarna och jag håller på att bli knäpp.
Tror dom straffar oss lite för att vi lämnade dom.
Det var värst de första dagarna men dom blir sig själva mer och mer nu för varje dag som går.
För att inte tala om deras sovrutiner som blivit totalt fuckade, ikväll somnade dom kl 23:30 och samma sak igår, det är iofs semester men 23:30 är lite väl ska försöka se till så att det blir senast 22:30 iallafall. Det positiva är att jag får sovmorgon, vilket är behövligt då jag just nu har svårt att somna på nätterna vilket leder till att jag även är helt slut på morgonen.
Fr.om nästa vecka ska det minsann bli ändring på det. Barnen ska i säng kl 22:30 och mamma kl 01, så man är pigg, kan komma upp vid 9-10 och ha hela dagen på sig och hitta på saker.

Annars har vi mest umgåts med Moni & Molly de sista dagarna, i förrgår var det ju fint väder så det blev några timmar på grisslinge.
Igår var vi och blev fotade i en studio. Kändes lite smått tillgjort. Det var en "Bli Modell för en dag" grej, blev sminkad och så fick man ta med sig 3 olika outfits att bli fotad i. Något man gör med polarna kanske men jag och Moni tog med oss familjerna.
Bilderna blev fina iallafall, ska försöka förminska och lägga in här. Mitt PSP program är ju på andra datorn så jag kan inte förminska några bilder.
Någon som vet ett program man kan ladda ner för att förminska bilder?

Har haft massor med jobb att ta igen men börjar lugna ner sig nu, skönt. Det är svårt att ha semester på riktigt när man jobbar hemifrån.
Vi ska ju iväg med barnen på olika barnställen runt om i Sverige så måste börja planera den rutten också.
Hoppas på fint väder resten av sommaren nu.

Jag och Claudia var och storhandlade idag, nice och fylla kyl och frys igen efter resan.
Nadja har fått dille på att göra smothies så maaaassor med tillbehör har handlats, här ska göra smothies i alla möjliga smaker för hela slanten.
Claudia har också fått en dille nämligen att hon vill byta namn, hon ska minsann heta Isabell och vi får INTE säga Claudia till henne.

Imorgon ska jag träffa Nillan weee, inte riktigt bestämt vad vi ska göra, vet bara att det sista vi ska göra är sviten turren på kvällen. Tror jag ska locka hit henne på dagen och när Sacha kommer hem åka till stan och käka innan turren.
Vad sägs om en Smothie a là Nadja? Kan det locka kanske?
Undra om hon läser här, hihi.

Kram & God natt!

Det verkar som att bilderna blir små iallafall!? Är dom jättestora hos er eller ser dom normala ut?
Jag skulle vilja ha alla bilder mindre med möjlighet att klicka för förstoring, men jag och datorer. Hjälp någon?

image221
Molly, Nadja & Claudia

image222
Nadja & Claudia

image223
Puss!

image224
Claudia

image225
Nadja

image227
Alla vi

image228
Nadja & Jag

Som sagt lite tillgjorda bilder men ändå kul att ha, det är ju inte varje dag man är i en studio och tar foton.

Och nu lite normalare bilder:

image229
Nadja har gjort en "Jugge" hörna med bl.a bilder från deras resa

image230
I lekparken hos Moni & CO

image231
Jag & Nadja försöker ta kort på oss själva

image232
Claudia & Nadja

image233
Moni försöker hålla ett öga på vildbusan Molly....

image234
...som inte tycker mamma ska få en lugn stund. Ni ska se när hon kutar iväg i 180 med barnvagnen i högsta hugg, hjärtat stannar.

image235
Claudia på grisslinge

image236
Claudia bjuder Molly på glass

Kommentarer
Postat av: Nillan

Haha, vem lockas inte av Nadjas smothies? Jag kommer! Hihi.. Fina bilderna blev! De är inte jättetora utan ganska så normalstora.. Du o Nadja är såå lika hihi. Kram!

2007-06-29 @ 12:30:10
Postat av: Andreas

FastStone Photo Resizer. Kanonprogram för att konvertera/förminska en eller flera bilder på en gång. Gratis också.
http://www.download.com/FastStone-Photo-Resizer/3000-2192_4-10349167.html?tag=lst-0-1

2007-06-30 @ 18:56:52
Postat av: Andreas

Hmm, länken blev kaputterad. Sök efter "FastStone Photo Resizer" på download.com

2007-06-30 @ 18:58:44
Postat av: Noelia

Fan vad nice, nu har jag laddat ner och provat programet. Blev bra.
Tack tack!

Postat av: Isabel

Jag brukar minska mina bilder i Paint faktiskt. Jag bara öppnar bilden i paint, sen trycker jag på ctrl + W och sedan ändrar jag till den procent storlek jag vill ha, och sen sparar jag. Funkar hur bra som helst!! Hehe, Claudia har bra smak på namn :) Kram.

2007-07-01 @ 01:28:22
URL: http://isabel82.blogg.se
Postat av: Noelia

Tack för tipset det blev också bra =)
Ja visst har hon bra smak. Vi var faktiskt inne på att hon skulle heta Isabelle (hur man nu vill stava det) men så blev det inte till slut.
Claudia skulle nog passat att heta Isabelle.

2007-07-01 @ 02:43:49
URL: http://nollis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback