Catfight på sviten

Tror det måste vara första gången 2 tjejer sitter HU på sviten. 38 spelare varav 6 tjejer och 2 av dem HU.
Turneringen var helt katastrof jag satt och foldade i stort sett varje hand innan första pausen, lyckades sedan dubbla upp med AK mot 99 och sen var det fold i 2 timmar till. Det är ett under att jag kommit så här långt tänkte jag när det var 13 spelare kvar.
Fick byta bord för att balansera borden och dubblar upp direkt på andra bordet med 99 mot A7. Då fick jag en OK stack hade avarage ungefär.
På finalbordet sedan fortsatte det som innan förutom första handen då jag fick AK men ingen action.
Sen flöt det på bara och plötsligt var vi HU 130K vs 240K i stackarna, lyckas jobba upp till lika, hon täckte mig en 1K.
Hon tog tillbaka det mesta efter ett tag och efter en misslyckad bluff av mig stod hon som segrare. Grrrrr!
Jag fick iallafall ett bra andra pris ;)

Kommentarer
Postat av: Nillan

Snyggt! Grattis till andraplatsen! :)

2007-05-20 @ 22:24:00
Postat av: HeFo

Vem var den andra tjejen? Var det du Nillan?

Postat av: Noelia

Tack Nillan!
Hefo: Tyvärr var det inte Nillan! Den andra tjejen heter Åsa, aldrig sett henne förr.
Dealer-Rolles fickvän tydligen.

2007-05-21 @ 08:38:33
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Shahin86

Du har aldrig funderat på varför du alltid sitter o foldar i sju timmar ?

2007-05-21 @ 09:07:40
Postat av: Noelia

LOL sju timmar var lite att ta i.
Men ja jag e tight om det är det du vill komma fram till, men jag ser inge värde i att slaska bort mig det första 2 timmarna när blindarna är låga. Får jag inga spelbara händer då så sitter jag och foldar. Jag äger inte heller dina klonskills, svårare att spela 62o osv.
Tydligen så funkar det för mig. Precis som din spelstil kanske funkar för dig.
Har du aldrig funderat på varför du ofta är bland de första ut ur en turnering?

2007-05-21 @ 10:20:04
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Shahin86

Touché (=
1. Jag skiter nog i turneringen, kan va därför jag åker ut först.
2. Jag äger GARANTERAT inte fler klonkskills än du gör. Eventuellt kan det va så att du inte "klonkat" lika mycket eftersom du spelar 100x färre händer.
3. Ja, jag ville komma fram till att du är för tight, loosen up, enda sättet att utveckla ditt spel. Är relativt säker på att du redan behärskar det tighta spelet, varva det med en aggresiv touch så kommer det gå bättre i längden, råkade hitta bloggen o tänkte komma med ett friendly tips, gratis dessutom ;)
4. Ingen nämnde o slaska bort sig. Är ju ganska onödigt o göra.

2007-05-21 @ 13:00:33
Postat av: Noelia

Jag tycker bara att det är lustigt att folk ska yttra sig om mitt "tighta" spel när dom oftast inte har någon som helst aning. Det var länge sedan du och jag spelade ihop och jag har utvecklats enormt det sista året. Även jag har insett att det inte är någon mening att vänta på AA, KK för att som shortstack ställa in och bli utköpt. Men jag är iofs ganska glad att ha en tight image.
Och du vet väl själv att man inte alltid kan spela sitt bästa spel ;)

2007-05-21 @ 13:44:26
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Lina

*gääääsp* ni bustade för tidigt i söndagsturneringarna Shahin...detta förstår man med tanke på energin som lagts på att hitta fel på andra...både du och grabo måste ha haft en trist dag/kväll.

2007-05-21 @ 15:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback