Hjälp Mig!

Nu har jag världens beslutsångest.
Fick ett mail av pokerstars där det stod bl.a att jag får pengarna för min WSOP vinst direkt in på kontot och måste regga mig och boka hotell själv eftersom Harrah´s inte tillåter att en tredje part gör det.
Så nu har jag börjat fundera på om jag skulle ta pengarna och åka till Vegas i början av Juni och spela lite sido event bl.a Ladys Event den 10:e Juni. Jag kan ju spela ca 5-7 olika event för dom pengarna istället för att spela bara VM.
Samtidigt vill man ju spela VM för att det är så stort, gaaah vad jobbigt.
Isåfall skulle vi åka i Juni 2-3 veckor.
Hur skulle ni gjort, VM eller de andra eventen?

Kommentarer
Postat av: Carlos

Smart tänkt:)större chans på de mindre eventen men du gör som du vill.
http://www.worldseriesofpoker.com/tourney/tourneyDetails.asp?groupID=309

2007-05-04 @ 13:55:32
Postat av: Lisa

Jag håller med Carlos :)
Men samtidigt förstår jag att det är jäkligt spännande att ha chans att få spela det största man kan göra som pokerspelare! Kan du inte klonka en till plats och göra båda? ;)

2007-05-04 @ 17:23:33
Postat av: Anonym

Jag tycker att du ska åka och spela lite sidoevents. Sen ser du till att vinna minst ett av dem och då kan du utan problem spela main event också ;-)

Postat av: christelita

hej på dig! förstår att du har beslutsångest men jag tänker nog såhär: spela sidoeventsen o ladies..det är inte fy skam att kamma hem nån av dem heller..plus att du får "mer valuta" för pengarna. förhoppningsvis klonkas det i nån av dem o du kan spela main också. plus att du får hela vegasupplevelsen iaf..vegas is vegas oberoende vilket event du spelar :) lycka till i valet o kvalet!

2007-05-04 @ 20:52:31
URL: http://christel.blogg.se
Postat av: HeFo

Jag skulle helt enkelt ta hela smeten och stoppa in i 10/20 på Sviten och sen semestra i Vegas för de futtiga slantar jag skulle kunna rädda... =)

Nej, allvarligt. Kör sidoeventen istället. Mer värde. Hoppas jag kommer kunna åka dit och göra dig sällskap...

2007-05-04 @ 20:57:52
URL: http://hefo.blogg.se
Postat av: Lena

Jag säger som dom andra, åk till Vegas o lira lite sidoevent, har du framgång så kan du ju som grädde på moset lira main. Dessutom så finns det ju satelliter till main på plats där du kan vinna en plats. Å andra sidan......... Hur många ggr i livet klonkar man en plats till VM?? det kanske finns en mening med allt... hmmmm.

2007-05-04 @ 23:08:45
Postat av: carlos

Spela några sidoevent så kommer du hem sen med en liten wsop armband:).
Lycka till stora syster:)

2007-05-05 @ 00:19:42
Postat av: Noelia

Tack för era svar.
Var på sviten igår och de flesta jag frågade tyckte som ni.
Jag gör nog så att jag lirar flera sidoevent.
Det ultimata vore ju att vinna en till satellit =)

2007-05-05 @ 12:21:00
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Sacha

Vi drar till Thailand istället :)

2007-05-06 @ 01:02:37
Postat av: Indi

Jag skulle spela main men sälja 50% av mig och få 5k över för sidoevents.
Både och, alltså. För det är ju det du vill, eller hur?

2007-05-06 @ 09:43:33
Postat av: Noelia

Ja det vore ju en idè kanske, men blir nog svårt att sälja 50% tror jag.
Nån som vill köpa? ;)

2007-05-06 @ 10:43:05
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Lena

jag ställer mig först i kön o köper 2%, kanske verkar snålt, men jag är en fattig student.

2007-05-06 @ 11:13:39
Postat av: Anonym

Noelia, det är nog inga problem att sälja. Jag kan köpa 5% om du vill.

2007-05-06 @ 19:35:21
Postat av: Anonym

Säg bara till, så skickar jag $500 på stars.

2007-05-06 @ 19:38:19
Postat av: Anonym

Jag tror du får sålt så mycket du vill utan problem. Med 8-9 k spelare har jag svårt att tro att det inte ska vara +EV på dig.
Så "rea" inte bort några andelar ...

2007-05-06 @ 19:47:02
Postat av: Indi

De två posterna ovan kom från mig, glömde skriva det :)

2007-05-06 @ 19:47:39
Postat av: Indi

Hmm ... jag har skrivit några kommentarer som verkar ha försvunnit. Har du lagt in "Indi" i ditt spamfilter? :)

Hur som helst:
* Jag köper gärna 5% på din totala turneringsaction (för de 10k alltså, oavsett hur du fördelar dem mellan turneringarna) för $500, förutsatt att en av de turneringar du spelar är main event.
Säg bara till så skickar jag på stars.

* Det vore konstigt om du inte får sålt så mycket du vill. Det är definitivt +EV på dig, i alla fall i main event där merparten av de 8000-10000 spelarna är hyfsat fiskiga.
I sidoeventen är den genomsnittliga klassen lite högre, känns det som.

2007-05-06 @ 20:00:11
Postat av: Noelia

Ohh Coolt !
Jag ska fundera lite till, har inte riktigt bestämt mig, men Indi och Lena jag säger till hur jag ska göra och om jag lirar main- event så får ni gärna köpa procent =)

2007-05-07 @ 10:38:48
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: zeb_sthlm

Jag skulle helt klart rekomendera indis förslag. Du säljer av 50% av dig i WSOP och får in 5000$ som du kan spela sidoevents för, det måste helt enkelt vara det bästa alternativet, då får du ju lixom allt.
Brukar vara svårt att både äta kakan och ha den kvar men här kan det ju gå.
Lycka till vad du än bestämmer dig för.

2007-05-07 @ 10:41:26
Postat av: Linda Lundqvist

Hej,
Skriver till dig från ett TV-produktionsbolag i Stockholm. Vi gör just nu ett program som kommer att handla om pengar, på olika sätt. Vi planerar att ha 3-4 personer i programmet som alla har sin vinkel/fokus på pengar, "att ha eller inte ha". Vi vill gärna ha med en person som spelar mycket poker, kanske tom kan leva på det?
Hör av dig till mig om du tycker att det här låter intressant, så berättar jag mer om vårt program.
Välkommen

2007-05-07 @ 11:03:06
Postat av: SoderKrippa

Sido-events låter finemang. Klonka ett tidigt å köp in till main som nån sa :D Men man vill ju ha lirat main nån ggn i sitt liv å andra sidan :) Svårt...

/SK

2007-05-08 @ 14:20:42
Postat av: Gia

Vilken grej! TV-produktionsbolaget alltså! Förhandla dej till sponsring till Main Event i WSOP istället för vanlig ersättning. Då kan du sätta ribban högre.

2007-05-09 @ 12:49:31
Postat av: Noelia

Men hon har ju inte lämnat mailadress, svårt att höra av sig till henne då. :)

2007-05-10 @ 10:06:44
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Dani

jag skulle lätt köpa in mig i ladies eventet :)

2007-05-20 @ 19:44:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback