Not fair! (whine)

Jaha sviten igår då, fredagsturre 70 spelare. Mkt kallt, de första 2 timmarna spelade jag typ en hand men sen efter pausen vände det.
Fick bra bort som stod, de flesta händerna var ganska mkt autospel. Det var rätt skönt för antingen fick jag monster händer eller så fick jag skräp det fanns liksom inget mellanläge, inga AJ, AQ och sånna händer. Vann alla mina coinflips utom en på finalbordet mot en shortstack när vi var 4 kvar.
Dubblade mig och slog ut killen på fjärde plats, när han raisat ganska hårt utg och jag ställer, han synar blixt förståeligt med QQ och jag har precis som flera gånger innan hittat monster på bb KK som stod bra och nu hade jag 440K, 1an hade 485K och 3an 140K.
Kallt ett tag och lillstacken dubblar och dubblar och dubblar, men inte mot mig som tur är. När chipleader blir short efter att ha dubblat den andra killen några ggr, så börjar han dubbla sig, suck. Han hade många liv den killen.
Jaja, jag är fortfarande 2a med 320K vs ca 600K och 100K, har full koll på grabbarna det ska inte vara några problem =)
Och så utspelar sig denna hand:
Bigstack på lilla blinden höjjer upp till 80 K på blinds 10K/20K, det gör han bara med BRA händer, med OK händer höjde han till ca 55-60 K.
Jag hittar AA på big blind och inser att det kommer bli lätt att få betalt. Jag funderar en stund och ställer in mina 320K efter hans höjning, varpå han blixtsynar utan en sekunds betänketid med KQ o.
Sådärja då blir man monsterchipleader.
Men när floppen kommer 9T5 så anar jag oråd, turn Q och river K.
Gaaaahh!
Det var bra skillnad på priserna där.
Blir så sne på att killen som är short är kvar, när han har så lite marker och minst en andra pris för mig inte var långt ifrån.
Shit happens! (All the fucking time för mig)

Barnen är hos Moni, Jonas och Molly, dom har tydligen haft det jättebra, vi får se om dom vill komma hem idag eller om dom sover kvar.
Jag ska hämta upp Lisa och Lina nu och spela lagpokern. Blir nog sviten efter.
Hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback