Skjut mig någon, snälla!

Jag har sån fruktansvärd tandvärk så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Har provat alla möjliga värktabletter men inget hjläper.
Det började imorse och så fort jag gick upp ringde jag tandläkaren, fick en tid på en gång. Tandläkaren borrade lite och kom sedan fram till att det är rotfyllning som gäller, hon la i nån gegga som hon sa skulle ligga i en månad och gav mig en ny tid  om en månad.
Det gör mycket mer ont nu än imorse när jag vaknade.
Hur fan ska jag kunna sova? Det här är det värsta som finns. Föder hellre barn 100 gånger om.
Någon som har någon magisk huskur mot tandvärk, snälla??


Kommentarer
Postat av: Gia

Hej raring! Nää har tyvärr ingen magisk kur, men om det gör lika ont idag tycker jag att du ska ringa tandläkaren och säga det. Säkert är det både inflammerat och infekterat, då behöver du både penicillin och lite starkare smärtstillande än vanligt. Kram och hoppas du är bättre redan.

2007-11-02 @ 11:20:10
Postat av: henrik

ha några droppar whiskey i hålet, gjorde pappa på mig när jag var 12 och det funkade fint :)

2007-11-02 @ 16:55:13
Postat av: Jenny

ajajaj,vet precis hur det känns!
Ring det första du gör imorgon! Du kan omöjligt gå så där hela helgen...
Skicka barnen i säng och grogga,det är det enda som hjälper ;)))

Postat av: Lena

Har du lika ont när du vaknar så åk till Tandakuten Flemmingatan, dom é jättebra där.

2007-11-03 @ 10:10:47
Postat av: Noelia

Tack för era svar.
Tycker det är konstigt att jag inte fick pencillin med tanke på att hon sa att det var infekterat och inflamerat. Hon röntgade inte ens, måste man inte göra det innan man kommer fram till att man måste rotfylla en tand?
Jag vet inte men man kanske ser utan röntgen?!

2007-11-03 @ 11:41:31
URL: http://nollis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback