Ang. Misshandeln igår

Fick tag på lillebror imorse vid 09 och han hade inget minne av någon misshandel. Först trodde jag att han spelade för att han inte vill säga nåt, men jag sa att han skulle få vakna till och att jag skulle ringa tillbaka.
När jag ringde igen vid 12 så sa han att han varit uppe och sett sig i spegeln och förstod ingenting och att han måste blivit misshandlad. Jag fick se honom via webcam och han har garanterat fått stryk. Men han minns fortfarande inte av vem eller varför.
Det enda han minns är att han varit på nollning på kärrtorps gymnasium. Ni vet när dom äldre riktigt mogna eleverna får för sig att dom ska ha lite kul med de nya eleverna och bl.a super ner dom. Det slutade riktigt illa igår och många hamnade på Maria Ungdom för magpumpning.
En av hans polare hade kommit försent till nollningen och hans straff var att alla fick stå och kasta ägg och hälla kaviar på honom.
Hur kul är det liksom? Vad är det för jävla tradition? Det måste kunna gå att göra en nollning på ett kul sett

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nollningen har totalt ballat ur!
"På min tid"...20 år sen...hua...gick det betydligt lugnare till...
även om en annan som skulle nolla gick över gränsen...en hade fått tag på en grisstämpel och tryckte in i ansiktet på folk...det hör till saken...att den knappt går att ta bort från hud!
Det var samma år som jag började i gymnasiet, dvs 1986...
Därefter var det totalförbjudet på Katedralskolan i flera år efteråt.
Men nu är ok igen...undrar varför?
Hoppas din brorsa repar sig fort och jag tycker han borde anmäla det hela - även om han inte kommer ihåg vem som gjorde det. Det måste ju finnas vittnen??
//Kram Nina

Postat av: Noelia

Ja den har riktigt ballat ur. Om dom ska ha nollning så tycker jag att den borde vara bevakad av vuxna. Det var ju snack för ett par år sedan om någon som råkat illa ut.
Men jag förstår inte hur 17 åringar vill göra så sjuka grejjer mot varann.
Bror säger inte så mkt så jag vet inte ens om det fanns några vittnen.
Kram

2007-09-02 @ 13:21:19
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Hannah

När jag gick i Kärrtorp fick de inte göra ngn nollning, det total förbjöds. MEN rekton anordnade lite klasstävlingar istället. Det var bra det.

2007-09-03 @ 10:32:47
Postat av: Noelia

Hannah: Kärrtorp har precis fått en ny rektor, kan ju vara så att han tillåter nollning vad vet jag.
Men tycker att nollningar borde totalförbjudas.
Finns ju som sagt roligare saker att hitta på.
Kram

2007-09-03 @ 10:45:49
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: ...

öhh ney!! ja har en kompis som går på kärrtorp å nollning e garanterat inte tillåtet!! i skolan tror ja att dom arrangerade typ gemensamma aktiviteter men trots det så hade dom nollning
i fredas kväll vilken slutade i att 6 st
blev skickade till maria pol för magpumpning å resten låg å spydde.. fy fan!! ush!! men d e sorglit för nu för tiden har alla skolor nollning för ettorna.. har hört alltför många hemska historier om elever som tvingats våldta varann, blivit bestulna på allt dom har, mm.. men så lever vi ju i en helt absurd värd åxo... lycka till me din brorsa..

2007-09-04 @ 21:27:23
Postat av: Noelia

Ja det är riktigt hemskt. Stackars ungdomar, ett jättetrauma för många säkert.
Min bror är iallafall ok nu och jämfört med många andra så kom han "lindrigt" undan.
Tack!

2007-09-04 @ 21:52:31
URL: http://nollis.blogg.se
Postat av: Sebbe

Jag var på kärrtorps nollning, och jag tyckte inte det var så hemskt. Men jag drog ifs tolv/halv tolv när polisen kom och det började balla ur.





2008-08-30 @ 12:43:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback